Kan man impulsköpa en dator?

Jag är sugen på att köpa en ny dator. Någonting litet och lätt som man lätt kan ta med sig, gärna med lång batteritid, och helst billig och med XP, är fortfarande inte säker på vad att jag tycker om Vista, men man kanske får vänja sig. Eller så kanske det är dags att testa Mac istället för PC, det finns på skolan och verkar vara ok, men det är ju en jäkla omställning. Hur liten kan den vara innan det börjar bli jobbigt? Om tangentbordet krymper alltför mycket kommer ju fingrarna snubbla över varandra likt Bambi på isen med sina långa ben och stavfelen kommer hopa sig som allt annat än snöflingor på julen - var har de tagit vägen? Jag verkar ha en väldig otur med datorer, eller så är det kanske någonting jag gör. Den förra datorn var på service ett antal gånger för en massa olika saker, och det här är tredje gången min nuvarande dator dör - alltid är det nåt. Visst klarar man sig utan dator, och ibland kan det till och med vara skönt och ger lite extra tid till annat, men i mycket är det en tingest som underlättar flera saker i livet och då framförallt sekreterandet. Det är bara ett halvår kvar, men underlättar enormt i protokollskrivandet och det andra administrativa tjafset jag ska ta itu med.

Är det värt det? Hur mycket kan den kosta? Max 5000 annars är det inte värt det. Hellre typ 3000 kanske. Vad kan man få för det? Jag tycker inte ens om att köpa datorer, den här tog mig några månader eller så att bestämma mig för förra gången. Kan man impulsköpa datorer? Det är ju faktiskt mellandagsrea, men det finns så mycket att tänka på.

Det känns som en lyx, har en fattig student råd med sådant? Jag har pengar, det har jag kollat, men jag har inte så stor koll på inkomster och utgifter, jag förstår ärligt talat inte varför jag har pengar, med tanke på hur lite som kommer in, men å andra sidan är det uppenbarligen inte så mycket som kommer ut heller. Tidsbrist har tydligen ekonomiska fördelar, jag hinner liksom aldrig köpa nånting.

Nämnde det som hastigast för pappa, han sa inte så mycket men tycker antagligen jag är dum i huvudet. Det kanske jag är. Vi får se hur det går.

Nånting sånt här kanske? (klicka)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0