Kom igen, Kalle! Kom igen!

Granen är klädd i rött och guld.
Julskinkan har provsmakats på knäckebröd med äppelmos.
Extra julklappar har inhandlats och skänkt glädje.

Men var är julkänslorna?

När jag kom till Stockholm igår fick jag skjuts hem av pappa.
Jag: - Har du några julkänslor då?
Pappa: - Nä.
(Är man från Norrland så är man.)
Jag: - När tror du att du kommer få det då?
Pappa: - På julafton klockan två. Eller klockan tre.
Sen kom jag hem och pratade med mamma.
Mamma: - Har du några julkänslor då?
Jag: - Nä.
(Jag är ju faktiskt släkt med min far och har därför norrländskt påbrå.)

Kanske kommer julkänslorna om tretton timmar.

Kalle får jobba hårt i år.

Det är antagligen först när man får egna barn de infinner sig på riktigt igen.
Jag är i alla fall ganska avslappnad, det får duga som julkänsla så länge.

Jag hoppas ni har julefrid och glädjande känslor och önskar er alla en riktigt god jul!

Kommentarer
Postat av: Kotteby

Very Merry Xmas!!!

Från Mr Kotteby



=)

2008-12-24 @ 11:40:29
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: iPhan

Julskinka med äppelmos? Vad hände med hederlig senap? Måste prova...

2008-12-25 @ 18:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0