Sarah + Jimmy = Sant

Betydligt tidigare än jag trodde, fintade jag bort alla "ska bara" och har nu gått och lagt mig. Det känns bra, för imorgon blir en lång dag. En trevlig dag, när Sarah och Jimmy kommer vara det vackraste brudpar jag har sett. Först tyckte jag det lät sent att bröllopet börjar klockan två, men när man tänker efter lite så är det nästan tvärtom. När jag börjar fundera på hur jag ska hinna med allting innan, hur är det då inte för dem?

I onsdags var det möhippa. Vi köpte mat och något att skåla med och tog oss in i deras lägenhet för att överraska Sarah. Iklädd tiara och ett band i skönhetstävlingsstil med "Möhippa" skrivet på tog vi oss ut till Ganletbadet för en picnic. Sarah visste inte vart vi skulle, men det visste knappt de som körde heller, så det blev några extra varv i rondellerna och grannskapet på vägen dit. När vi kom fram slutade det precis att regna, perfekt! Där tog vi det lugnt, tills en båt kom och överraskade, för nu var det dags för vattenskidor. Sarah övervann sin rädsla för läskiga saker i vattnet, men lyckades inte riktigt bemästra skidåkningen, och kom till slut iland mörbultad och trött, men stolt och glad.

Där trodde hon kanske att det var nog, och tyckte vi skulle in till stan och lämna bilarna så chaufförerna också kunde börja dricka, men där hade hon fel. Vi tog oss till en studio i Mölndal för att spela in en sång - Jimmy tycker om mig, och jag vet att det är sant, a-a-ant. För att börja våga sjunga gjorde jag henne sällskap i en genomsjungning. Det kändes lite jobbigt att höra sig själv, och jag har numera insett att det måste vara mycket svårare att spela in än man tror. Mikrofonen är inte överseende, men det är studiomannen som tur är. Han var dessutom väldigt trevlig.

Efter att ha bytt om hemma hos brudtärnan tog vi taxi ner på stan för att äta på Bliss, sen gick vi över gatan till Magnus&Magnus bakgård där det spelades reaggae. Vi gick även till Nivå för att dansa lite. Sarah kände sig lite uttittad, men så såg hon ju också ut som en prinsessa. Det var mest killar som kom fram för att gratulera och få sig en puss, även om det också kom fram en och beklagade sorgen. Efter att en man kramat på Sarah kom en kille och pratade med mig.

- Var tog Roland vägen?
- Jag vet inte vem det är.
- Vet du inte vem Roland är? Han var ju med i Let's Dance!
- Jaha?
- Bjöd han inte upp dig då?
- Nä.
- Han skulle ju ha gett dig en Let's Dance-upplevelse!
- Nä, jag kan inte dansa.
- Då får jag väl lära dig då.
- Nä, jag kan inte dansa.
(hjälp)

Till slut nöjde han sig med ett "nästa gång istället".
Så Sarah, du har väl inga planer på att gifta om dig hoppas jag?



Roland gjorde tydligen en pinsamt dålig audition till So you think you can dance Scandinavia, och jobbar uppenbarligen fortfarande på att utnyttja detta och bli kändis.


Det var ingen av oss som hade varit med på någon möhippa tidigare, och bara en som hade överraskat någon innan för att kidnappa som vi gjorde. Trots detta fick vi högsta betyg av bruden, det var "den bästa möhippan någonsin"! Först oroade jag mig för hur dyrt det skulle bli, men insåg att det bara skulle förstöra dagen för mig, så jag struntade i det. Men dyrt blev det. Jag tror det fanns lite pengar i plånboken innan, jag tog ut 800 kronor på vägen dit, och de pengarna tog slut, plus 400 kronor på kortet för middagen. Jag tror inte jag vill kontrollera hur mycket pengar det finns på kontot just nu, tar det efter imorgon, då har det säkert försvunnit lite mer pengar. Och jag har ingen aning om hur jag kommer hem, sista bussen går vid midnatt, men det löser sig.

Avslutningsvis: Jag trodde det skulle vara fler som raggade på brudens tjejkompisar, särskilt ett gäng unga, blonda, snygga tjejer, och särskilt när en är fotomodell. De kanske insåg själva hur desperat det hade verkat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0