Stålmannen är löjlig.

Vad är väl Stålmannen jämfört med min mamma?
Vad är hans röntgensyn mot hennes mammasyn?

Jag minns.

- Du ser sjuk ut.
- Hur kan du se det?
- På ögonen.


Jag försöker febrilt hitta det där glansiga i ögonen hon påstår finns där. Hur kan hon se det? Idag inbillar jag mig att jag ser något, men det kan lika gärna vara just det: en inbillning.

Hon rör vid mig och konstaterar att jag har feber. Minns jag rätt brukar hon veta ungefär hur många grader också dessutom. Är det superkrafter hon odlat fram i egenskap av att vara mamma, eller alla sina år inom barnomsorgen? Det vete mamma.



Under en kort stund i duschen nyss kunde jag nästan inbilla mig att jag var frisk. Jag ska utnyttja inbillningskraften för nu jävlar ska jag gå och köpa nyponsoppa!



Jag inbillade mig även att en dusch skulle göra mig tillräckligt respektabel att vistas offentligt. Tydligen hade jag fel och skrämde en granne. Först blev han rädd, sen blev han generad och sedan höll han upp dörren för mig.

Fick ännu lite fler muttrande sura tankar om IKEA när jag för första gången sedan i fredags går utanför dörren och inser att budkillarna lämnat kartong och plast från soffan efter sig mitt i trappuppgången!

MEN! ...det jag egentligen skulle skriva hör mer ihop med det inlägget egentligen skulle handla om, nämligen min mor, som idag gjorde en smiley! Jag är imponerad och hon är stolt. Och söt.

(21:09)

Kommentarer
Postat av: Anna

hej på dig !

är du inte medlem i gratisbio ännu ? isåfall tycker
jag att du ska bli det nu. gratisbio är en sajt som
många andra kan tyckas. de säger man får gratisbio
biljetter och gratis present kort på affärer så som
kicks hm vero moda åhlens stadium och en massa mer.
visst tänkte jag och blev medlem. men vet ni vad ?
nu sitter jag med present kort för 700 kronor. det enda man behöver göra är att samla poäng genom att bli medlem på olika sidor, att värva en massa vänner och liknande. hur bra är inte de ? detta är helt gratis och man får såna
otroliga erbjudanden hela tiden. på hemsidan finns
en massa recensioner så där kan du läsa om hur bra
det är. även kort på en massa personer med sina checkar. så bli medlem du med :) det skadar aldrig
och ge något en chans har jag nu förstått :)

här är länken ; www.gratisbio.se/rss.php?UserID=27211

Om du registrerar dig via länken ovan så får du 75 poäng i välkomstpremie =). Ha de gott!!

2008-03-10 @ 19:09:12
Postat av: Hannah

Hejsan ! Vad gör du en måndagskväll som denna? :)

2008-03-10 @ 19:10:28
URL: http://hsomihg.blogg.se
Postat av: Ekorren

Slår inte mina enorma popcorn kunskaper!
eller hur jag kan se på kunden vilken film dem ska se. Dock hade jag det svårt när Britta 70+ kom in och det är monsterfilmen cloverfield och spplatter filmen rambo atg välja med. Men jag gissade att gubben va uppväxt med rabo, och visst var det så :D

2008-03-10 @ 23:53:25
URL: http://www.ekorren.de/blogg
Postat av: Annchen

Du måste uppvisa dina popcornkunskaper någon gång och bjuda mig på dina konstverk.

2008-03-11 @ 00:31:09
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0