Reklam som fastnat.

Vissa reklaminslag är bättre än andra.image138
Vissa fastnar, och sen sitter de där.
Vissa blir väldigt spridda och citeras av alla.
Vissa är jag kanske själv om att komma ihåg.
  1. Vill du också ha en snigel på ögat?
  2. Inte lika lågt som Glocalnet.
  3. Röda äpple! Halva pris! (yoghurt-reklam)
  4. Åh, har du finöl? Jag får schlumpen!
  5. Kodak-moment.
  6. Fan va najs. Supernajs. (Stockholmare i Norrland - öl)
  7. Libero - Det känns tryggt.
  8. Jag är inte bara tandläkare, jag är också mamma.
  9. Nåt att leka med, en överraskning, och choklad!
  10. Ibland blir Johan ledsen och kinkig. (chokladmousse)
  11. Via Direkt - Kan jag hjälpa till med något?
  12. Kom igen nu, det är ju världens hoolabaloo härborta. image139
    Åh, du är en riktig kompis! (chips)
  13. Men mamma bara ler, vad är hemligheten mamma?
Vissa citeras av andra, men har inte fastnat så mycket hos mig.
  1. Dra in magen Britta så jag kommer förbi å fram!
Vissa reklamslogans kan man använda
även om andra saker.

Jag har tidigare skrivit om kondomreklamer.
Vissa reklamer kan man citera utan att det märks.

En konversation skulle alltså kunna gå till på det här sättet:

- Du ser lite ledsen och kinkig ut, behöver du chokladmousse?
- Kom igen nu, det är ju världens hoolabaloo!
- Kan jag hjälpa till med något?
- Och du bara ler. Vad är hemligheten?
- Nåt man kan leka med!
- Vilket kodak-moment!
- Jag tar inte bara kort, jag har även finöl. Vill du ha slumpen?
- Det där var lågt.
- Inte lika lågt som Glocalnet!

Det var vad jag kom ihåg spontant.
Det finns många fler.
Har ni något att bidra med?



Update:
  1. Mmmmmm, Marabou!
  2. Gott-gotti-gott-gott.
  3. Jag trodde du bara åt kött från din egen gård?
    Men det är ju det jag gör!
  4. När du får oväntat besök.
  5. Det finns bara ett sätt att stoppa dem: i munnen!
  6. Starkt jobbat, PG!
  7. Smaskens till sista droppen.
  8. Lugn och fin, med Verum hälsofel.

Kommentarer
Postat av: Shambles

- Mmmm mmmm mmmm. - Vad gör du? - Måste du säga mmm hela tiden? Du vet att jag älskar choklad. - Var ska
du? - Hem! Här står man ju inte ut längre. - Hattiapao?(Är det solen?) - Nä det är chokladen.

2008-05-02 @ 03:38:53
Postat av: Karin

HAHAHA, "Starkt jobbat PG" hade jag totalt glömt bort!!!
Tack :)

Sen har vi Magnum cone reklamen, á la 1996:
"Struten e god... den e knaprig och... knaprig och krispig och god" (på lätt ståkkålmska)
Fast den kanske det bara är jag som minns för att jag och min syster fick den på hjärnan i över ett år :)

2008-05-02 @ 11:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0