Rephelg, gyckel och cykelbussar.

Kom nyligen hem från min andra rephelg med kören. Det är härliga tider. Vi hyr en buss och åker till en kursgård fredag till söndag och repeterar massor, framförallt julmusik. Nu är det bara en månad kvar till julkonserterna! Vi sover på kursgården och på lördagen festar vi. För logi och mat betalar vi endast 80 kronor, och jag har verkligen haft en jättetrevlig helg.

Det finns väldigt goda förutsättningar för bra gyckel på festen. Vi förberedde ord till inspiration som tvingar en att bryta logiken och ger rim som "skulle gå på stan för att köpa en grön varan för det stod på inköpslistan". Fantastiskt roligt.

Sen kom vi hem, trots att bussen som skulle hämta oss var sen. Kanske var det för att den trodde den var en cykel.



Nu är jag trött. Har övertalat min basgrupp till att vi ska vara lediga imorgon. Göttamig! Det behövs verkligen.

Kommentarer
Postat av: Kotteby

Vore det inte fantastiskt roligt om grannen kom in till dig om ett par dagar, räcker över en plastbunke som du äger, och säger:

"Tack för lånet!"





=)

2008-10-27 @ 16:43:05
URL: http://www.kotteby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0