Mamma, läs inte det här.

Jag blir lite nervös.

Tydligen läser mamma min brors blogg.
Det skulle kunna betyda att hon hittat hit också.

Jag trivs inte riktigt med den tanken.

Det är inte så att det är hemligt det jag skriver, det tror jag inte i alla fall, men jag vill ändå kunna hålla vissa delar av mitt liv utanför. En av fördelarna med att ha flyttat hemifrån är just det att man slipper rapportera om allt möjligt som händer. Jag skulle censurera mig själv mer om jag visste att hon (och liknande personer) läste, och mer sparsamt välja vad jag skriver om. Jag vill kunna skriva fritt från hjärtat, det här är en sorts dagbok för mig, och de är helt enkelt inte till för mammors ögon.

Jag kan förstå att man vill ha lite koll och det är ju ett allmänt sätt/ställe att skriva på, men jag har ändå ett önskemål.

mamma, om du läser det här... måste du verkligen göra det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0