På något sätt måste man ju ändå plugga.

Maria Elementar, Södermalm, Stockholm

Två killar ~10 står och betraktar det två meter höga och spetsiga staketet runt Maria Elementar grundskola.
Kille 1: Undra varför man har gjort ett sånt här staket?
Kille 2: Det är för att man inte ska kunna göra inbrott i skolan.
Kille 1 (tittar skeptiskt på sin vän): Visst! Som om nån skulle bryta sig in för att plugga i smyg!

(tjuvlyssnat.se)


Jag lånade en bok idag från biblioteket som vi ska läsa under kursen.
Min pluggdisciplin är däremot inte den bästa, så får se hur det går.
På fredag är det slöjd, vi ska tillverka trummor och handdockor.

Jag ska försöka leka mig igenom den här terminen.
Det känns som om det kommer kunna gå ganska bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0