Tre viktiga V: Vätska, vila, vitlök.

Jag vet att det har blivit mycket personligt och mycket sjukdom på sistone. Här kommer lite mer av den varan.

Temperaturen vandrar fram och tillbaka mellan 36,6 och 37,1, energin är det också lite si och så med. Jag är inte längre lika hes, men däremot har hostan krupit ganska långt ner i lungorna nu. Jag sjukanmälde mig från jobbet ikväll, vilket känns konstigt när jag går i skolan, men det hade helt enkelt inte fungerat. De gånger jag jobbat hes och bestämt mig för att försöka att inte prata så mycket, pratar jag nästan mer än vanligt. "Hej. Du behöver ingen påse? Har du ICA-kort? Magnetremsan nedåt och mot dig. Femtiosjuochfemtio. Två och femtio tillbaka. Tack så mycket." Det går helt enkelt inte, och dessutom skulle jag hosta lungorna ur mig, och vem vill ha organ liggande på kassabandet? Jo alltså visst händer det, men då är det inte från människa och förpackat för hygienens skull.

I helgen är tanken att nya styret ska på överlämningshelg med gamla styret. Temat är "Ut i naturen" och vi ska sova i tält. Jag känner mig väldigt tveksam och hoppas höra av någon snart som kan berätta mer hur planerna ser ut så jag kan ta beslut i om jag ska följa med eller inte, eller om jag bara ska vara med på vissa delar. Jag måste försöka se till att bli frisk, nu är jag trött på att vara sjuk.

Det är ganska etablerat med de tre P:na som man ska ha med sig på resan: pass, pengar, piljetten... och kanske p-piller. Jag vill slå ett slag för tre V mot sjukdom: Vätska, vila och vitlök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0