Ketchup.

Jag vet att det är en hel del av ketchupeffekten här just nu. Ingenting, ingenting och sedan massor. Typ.

Nu ska jag stänga av datorn och gå och lägga mig. Jag kommer att tänka på saker att skriva när jag borstar tänderna och ligger i min säng, men det är så dags då. Jag har glömt det igen till imorgon.

Jag vet inte riktigt vad jag är inställd på just nu. Livet mest flyter på antar jag. Engagerar mig inte särskilt mycket. Slänger ut små trådar ibland men det nappar inte särskilt bra. Så jag jobbar och hänger i min soffa där jag samlar energi. Ute har det blivit mörkt, när hände det egentligen? Hösten är nära. Jag antar att skolan börjar 1 september men saknar information och hittade ingen i den djungel som ska föreställa kursportal.

Leker med tanken att sätta upp en lapp i trappuppgången till min nya festande granne: "Sov mer, festa mindre, sänk volymen och skaffa bättre musiksmak." Christine föreslog att jag skulle tipsa om bättre musik att lyssna på, det är ett subtilt sätt, jag gillar det. Lyssnar dock inte särskilt mycket på egen musik just nu, så jag är lite tom på tips. Det mesta kommer antagligen fortsätta vara en lek med tanken.

Jag ska jobba på min inställning. Jag vill träffa nya människor som kan berika mitt liv. Först ska jag dock träffa en gammal vän, som verkar hitlockad av Madonna, som jag först ikväll förstod hördes ända hit igår också. Grannarna låter, men Madonna var också skyldig denna gången.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Pumlan

Då får jag väl passa på att komma med lite musiktips!

Chris Botti har jag nyligen upptäckt och exempelvis "Embrace you" gillar jag.

Jace Everetts "Bad things" och Josh Groban med "In her eyes" går inte heller av för hackor. "Closer" med Joshua Radin och "Man of the Hour" med Pearl Jam funkar ju alltid. Lite mer udda kanske Ben Folds med låten "Fred Jones Part 2 - University a Capella Version" är, kanske kan passar koristen? Allihopa finns på Spotify, om du nu fått det att fungera?!

2009-08-10 @ 13:31:29
URL: http://pumlans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0