Bankrånare kanske vore en karriär att satsa på?

När jag läste etnologi i Uppsala hade vi en uppgift som gick ut på att studera grupp av människor. Jag gick till en bank och satte mig för att observera vad alla gjorde, hur de rörde sig, samverkade och så vidare. Jag antecknade flitigt allt jag såg. En kvinna frågade om hon kunde hjälpa mig med något, men nej tack, sa jag och fortsatte anteckna. Hon kom dock tillbaka efter ett tag och frågade mig igen. Det var vid detta tillfälle jag lärde mig att det inte är populärt att observera och föra anteckningar på en bank. Jag hade inte en tanke på innan att det kunde upplevas som en förstudie för brott. Särskilt med tanke på att minst en annan i klassen redan varit där innan mig i samma syfte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0