Jag gick vilse i swahili.

Skulle "bara" bråka ihop och sucka över närvarosammanställning med fröken ordförande, men råkade visst bli kvar även under provsjungningarna. Efter åtta timmar i detta lilla rum som kören har finns inte mycket syre kvar, men desto mer fnitter och dåliga skämt.

Om utomstående som inte var där finner följande roligt är inte alls säkert. Är det roligt?

- Hur stor chans har man att komma med i nån stämma i manskören?
- Det beror på hur fulla de är...


(Manskören äter alltid korv efter sina rep, förutom några gånger, då det äts chili. Frågan kommer spontant, apropå absolut ingenting känns det som, bland massa andra skämt av mer eller mindre dålig kvalité)
- Gillar du korv?
- Eh...
- Korv med bröd alltså!



Den fnittriga övertrötta stämningen kan vara en del av anledningen till att jag nyss hade följande konversation.

(23.51.15) Annchen: oj jag gick visst vilse.
(23.55.43) Larsson: jo jag märkte det, vart hamnade du?
(23.56.15) Annchen: i swahili hade jag kunnat påstå om det inte vore fel på så många olika sätt
(23.57.15) Larsson: Den kommentaren måste jag ju säga var ett ganska... underligt svar på frågan hehe

(23.59.15) Annchen: jag tänkte skriva ett land i afrika, som ett skämt och det första som poppade upp var swahili, men det kunde jag ju inte skriva för det är ju ett språk och därför skrev jag det ändå.


Dålig humor är den bästa... eller?

Kommentarer
Postat av: Erica

Dålig humor är absolut den bästa humorn! Jag vill också gå vilse och hamna i swahili.



Med de övriga konversationerna är det nog som du säger roligare om man var där.

2009-01-21 @ 11:14:51
URL: http://sjusortersdrommar.bloggagratis.se
Postat av: Larsson

nja det sista kan ju vara lite roligt, korv är mer... gott =)

För övrigt verkar det poppis att skriva 15 sekunder "över" när man chattar!

2009-01-21 @ 17:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0