Jag behövde kanske en bön.

Jag brukar jobba torsdagar och när jag var i Stockholm/Trosa var det lite svårt att sjunga karaoke i Göteborg. Jag hade alltså sett fram emot gårdagen i flera veckor. Jag hade antagligen bytt dag om det inte var det här med jobbet. Det var inte så många som dök upp. Hade dock trevligt ändå. Först såg det ut som det bara skulle vara ett tiotal personer och karaokevärden var nog lite sen också. Sen blev det dock jättemycket människor, så man fick vänta två timmar på att få sjunga när man väl skrev upp sig på listan. Say a little prayer for you tänkte jag sjunga och det gjorde jag också, men vilken katastrof. Det var knappt någon text i refrängen och jag kunde den inte tillräckligt bra för att hitta på en egen version, så det kändes som jag inte sjöng så mycket alls.

Blev revansch-sugen och skrev upp mig på Black Velvet istället, men efter ett tag var det en annan tjej som hade bytt låt och sjöng den. Till slut strök jag mig helt, mitt sällskap blev trött och det var fortfarande lång väntan. Synd. Nästa gång blir det nog Penang istället i alla fall, man får fler chanser att sjunga där, så då kan man hinna sjunga både dåligt och bättre.

Nu ska jag packa och bege mig på överlämningshelg till på söndag. Är inte så laddad än så länge, men tror det kommer bli kul ändå. Jag ska dessutom få åka lastbil.

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0