Sista dagen på semestern.

Idag är sista dagen på semestern. Än så länge ser det förvisso ut som om jag kommer få fler lediga dagar innan skolan börjar, men det är inte säkert att det förblir så. Jag har ingen aning om hur mycket pengar jag har. Jag vet  hur mycket det är just nu, men jag vet inte hur mycket som kommer komma in och hur länge de kommer räcka. Kanske har jag slappat för mycket i sommar, kanske borde jag ha satsat mer på att tjäna pengar. Det har dock varit skönt att kunna strunta i att tänka på sådant ett tag. Vi får se om det kommer tillbaka för att bita mig i röven senare.

Jag har tagit med kusinen på Liseberg. Kände mig väldigt mammig där jag stod på marken och tittade på åken istället för att delta. Försökte ta många kort och hade dessutom med mig matsäck i väskan. Jag lämnade marken två gånger för att bli blöt, i Kållerado och Flume Ride. Jag har en åkkupong kvar, så jag borde väl ta mig dit någon mer gång. Kanske ska göra ett nytt försök på Lotta på Liseberg på måndag? Trots bingo och reklamer...

Jag vill sjunga mer karaoke, men samtidigt känns det lite trögt att försöka dra ihop folk igen. Kanske väntar jag lite, eller så blir det snart igen ändå.

Det var överlämningshelg i helgen i Alingsås. Vi i gamla styret ordnade för nya styret så att de får en bra start på sitt verksamhetsår. För att komma till Alingsås tog de sig i fredags från Chalmers, till Vasaplatsen, till 7-11, till Hemköp, till Kålltorp, till fd ordförandens lägenhet, till Korsvägen, till Landvetter, till Härryda, inte till Chalmersbastun, men väl till Alingsås, via Korsvägen och Kålltorp igen typ. De fick ta en till promenad och ledtrådsjakt på lördagen, som ledde till vinflaskor i ett skåp på ICA. En väldigt trevlig helg med god mat och trevliga människor. Jag tror de kommer få ett bra verksamhetsår och vara ett bra styre.

Sista dagen på semestern och jag har flera tråkiga saker som behöver göras. Ska skriva ihop en lista med information om hemsidan till de som gör ny hemsida åt kören, ska betala räkningar och svara på antagningsbeskedet från skolan. Jag borde ta mig in till stan och fixa nytt ID-kort eftersom mitt gamla gått ut och passet känns krångligt att ta med sig. En annan sak jag verkligen borde göra också är att attackera bajset på balkongen. Varje gång jag tänkt göra det går jag till balkongdörren, titar på bajset, suckar och går därifrån igen. Har eventuellt hittat en kandidat till sofflåda (MALM förvaringsmöbel) på balkongen nu dock, så kanske är jag lite mer motiverad nu till att få ordning på det, innan sommaren helt försvinner igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0