Karaoke för andra gången.

Det var dags för karaoke ikväll igen. Den här gången var jag taggad och behövde inte bestämma OM jag skulle sjunga, bara VAD. Vilket förvisso inte är så bara, det är jättesvårt! Till slut blev det Jolene (Dolly Parton), och jag tog med mig en annan tjej från kören som skrev upp sig. En veteran sjöng först, sedan kom den andra tjejen och sen kom jag. Att sjunga så tidigt var nästan lite antiklimax. Efteråt ville jag nämligen sjunga mer men hade svårt att hitta någon sång som kändes rätt. Vi sjöng ungefär åtta stycken samtidigt på 9-5 (Dolly Parton). Jag funderade på att sjunga Another day in paradise (tänkte på Brandy även fast jag mycket väl vet att hon inte gjort originalet) men när jag kom så långt i tankarna var alla tider fullbokade. Skrev upp mig ändå, ifall det skulle finnas tid över innan det tog slut vid ett, men vid tolv åkte jag hem.

En tjej hade med sig en killkompis som jag pratade lite med. Alla andra droppade av i omgångar och strax efter de sista gick vi också, jag strök mig från karaokelistan och åkte hem. Precis innan jag kliver på bussen frågar han om han kan få mitt telefonnummer. Det är jag inte alls sugen på och försöker rädda situationen genom att bara svara att jag behöver gå på bussen nu. Hoppas att han inte ber om det genom tjejen. Kan man dissa någon på ett snällt sätt?

Innan karaoken verkade det visst vara både hockey och fotboll. När Johanna sjöng först ropade de något i nästan varje paus efter ett tag, dvs ganska ofta i "you're simply the best". Det var verkligen en hockeykör, fast i fel sammanhang. Först tyckte jag det lät som de ropade "boobies" och övervägde hur de skulle få sig en käftsmäll på lämpligt sätt, dessutom lite extra nervöst eftersom jag själv skulle sjunga direkt efteråt. När de sjöng lite mer precis efteråt om Änglarna insåg jag att det nog var "blåvitt" de skränade om. Fördelen var dock att jag hejades på ordentlgt före och efter jag sjöng. "Anna (klapp klapp klapp) Anna" osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0