Du vet att du inte är barn längre.

För tre år sedan idag var jag på en kompis bröllop. Två barn senare är de nu på väg att skilja sig. Förutom att jag självklart tycker det är hemskt så får det mig att tänka. Jag inser sällan hur gammal jag är, snart 28. När jämnåriga gör vuxna saker som att flytta ihop, gifta sig och skaffa barn kommer korta insikter om min ålder. Mamma var 29 när hon fick mig. Det här är min första skilsmässa. Det kommer liksom snäppet högre upp i åldersinsikten, även om jag inte kan ta till mig det. Jag kan inte sätta mig in i hur det kan vara, jag kan inte förstå. Det går inte heller att föreställa sig att mina föräldrar skulle skilja sig. Jag antar att jag levt tryggt och skyddat.

Kommentarer
Postat av: Pumlan

Läs och titta på detta:

http://pumlansvarld.blogspot.com/2009/11/lekplats-for-vuxna.html



Man behöver inte bli vuxen även om andra blir det... Kram på dig!

2009-11-14 @ 12:35:39
URL: http://pumlans.blogspot.com
Postat av: Din kompis. ;-)

Hej vännen!

Du är så gammal eller ung som du känner dig. Sen att du har en gammal tant som vän, det är en helt annan sak. Det känns ju inte som en merit att man kommer vara en skild 2 barnsmamma när man är 28, men det får man helt enkelt leva med. Man kan aldrig veta nånting i förväg o då kan sånt här hända. Jag är inte ledsen för själva skilsmässan, det finns andra saker med skilsmässan som är jobbig, men inte själva skilsmässan, för den är nog bäst för alla just nu.

Många kramar till dig!

2009-11-17 @ 23:02:29
Postat av: Annchen

Hej kompis! Tänk att du hittade hit!



Jag har alls ingen åldersnoja eller -ångest, det har jag aldrig haft. Kanske är det för att jag inte inser hur gammal jag är. Ibland liksom inser jag att jag saknar insikt. Mest så.



Skilsmässa behövs ibland. Många håller ihop, t.ex. för barnens skull, och gör livet jobbigt för alla inblandade. Så det kan gå bara...



En granne kommenterade en annan grannes skilsmässa när hon berättade:

- Åh, va roligt! Det skulle man ju göra!

...och frågade sedan min mamma om det var dumt sagt av henne. "Jag kanske inte skulle ha sagt så..."



Det är alltid svårt att göra slut. Men man gör det av en anledning och det brukar alltid bli bra till slut.



Hur som helst, återigen, som du märker... jag tänker på dig! Kraaam!

2009-11-18 @ 15:05:31
URL: http://naktergalning.blogg.se/
Postat av: Annchen

Giftermålet har ju dessutom fört med sig två söta, fantastiska barn! :)d

2009-11-18 @ 15:07:00
URL: http://naktergalning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0