Parallella världar.

Det finns en skolvärld, där skulle jag först lämna in en examinerande portfolio (dvs strukturerat ordbajs) i tisdags och komplettera samt opponera till idag, då det var examinering. Jag kom aldrig riktigt in i den världen, så jag satt i sista stund både i måndags natt och natten som gick. Fyra timmar har jag sovit inatt, ändå är jag inte överdrivet trött.

Det finns en körvärld, där vi hade konsert ikväll och allt sjöngs utantill. Jag borde ha pluggat mer på text och vissa kniviga toner, men det gick jag igenom lite snabbt på bussen på vägen dit. Trots att jag mest nosade på kanten av skolvärlden stod den lite i vägen för körvärlden. Det var ändå en jäkligt kul konsert som verkade uppskattad och var välbesökt.

Jag vet inte vad det är för värld jag befunnit mig i istället.
Idag kom jag dock hem motiverad och inspirerad och började komplettera min portfolio direkt. Jag är lite imponerad av mig själv faktiskt. Hoppas att det håller i sig till imorgon.

Så nu har jag typ höstlov. I en hel dag. Tills nästa kurs börjar på onsdag om matematikinlärning.


Ta wa la no nezu miga kome kutte chu! Chu, chu, chu-chu!
Tydligen en knepig rad att minnas i den japanska sången Zui, zui, så på stämrepet i veckan kom vi fram till följande sätt att minnas. Ta wala no (du får inte ta wala), nezu miga (näsan min), kome kutte (kommer kotte) chu (atjo!) Vi tror det är ett bra sätt att få ut kottar som kommer i näsan, genom att nysa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0