Anna in Wonderland.

Någon gång när jag vaknade till var drömmen väldigt tydlig. När jag slumrat ett tag till var det lite mer diffust och nu har jag varit vaken ett litet tag, men här följer vissa fragment som jag minns.

Gick i en slags park med gräs, där någon klippt en slingrande väg. Gick där med bror och far. Vi hade ett mål men pappa ville utforska längs vägen, vilket jag förvånades över redan i drömmen, han är inte den tålmodiga typen. På krönet av en liten trappa satt ett grått får och såg sött ut och det log eventuellt där det satt på sin rumpa. Jag tog några steg upp för trappan för att ta kort på fåret med mobilen. Upptäckte att det fanns en ishockeyplan där ovanför. Kändes som en fin bakgrund till fåret, men det flyttade på sig hela tiden och det var svårt att ta kort. Ett kortförsök var helt plötsligt ett rosa trähus som jag inte förstod var det kom ifrån. En tjej från kören hade redan innan anslutit vår skara vid fåret, hon hade en fin klänning, likt något adelsflickor från förr skulle ha kunnat ha. Runt midjan var en enormt stor rosett knuten.

Vi gick till det rosa huset och där var någon som såg bekant ut, eventuellt som någon i kören, men han hette Sam Cowell sa han. Han blev intervjuad angående sin koppling till Russel Crow eller om det var någon annan filmaktör, och det verkade som om de var kära. Sedan följde någon slags varieté, där "Sam" var iklädd ett hus, som efter ett litet tag öppnade dörrarna och han hade något konstigt runt i sina händer.

Eftersom jag igår fick frågan om jag fortfarande har "så kreativa drömmar" så vaknade jag med ett leende, då den här drömmen kändes väldigt fantasifull. Gräsgången, fåret, midjerosetten och "Sam" i sitt hus gjorde alla ett tydligt intryck. Sam fick antagligen sitt namn från Samwell som jag lyssnade på häromdagen igen, med sin "What what"-låt. Eventuellt blandat med Simon Cowell från jury-sammanhang. Hur skådespelaren från Gladiator kom in i det hela vet jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0