Nästan bajsfri balkong nu.

Ikväll har jag äntligen fräschat upp balkongen. Duvorna började försöka bygga bo igen så jag slängde pinnarna de tagit dit, skrapade bajs och skrubbade golvet. Har väntat länge på en natt med ork så jag passade på när initiativet kom, även om det i efterhand antagligen inte var så smart på en festnatt när mer människor är i rörelse. Hoppas de inte fick bajsvatten på sig. I så fall trodde de kanske det var regn.

Jag fnissade rejält åt konversationen som följde på min Facebook-status.

Anna Jakobsson Anna skrapar bajs.
Marcus: Samla det i en skål, strö över lite socker och värm i micron! Gott gott!
Joacim: det skär sig lite med mjölk, så ha ingen mjölk i.
Anna: Jag gissar att jag har en liter bajs nu i en påse på balkongen, ges till högstbjudande!
Johan: Jag är INTE intresserad. Joacim och Marcus får den!
Joacim: Du får 10kr ifall Marcus får en liter bajs i påse. Jag vill att Marcus ska ha en liter bajs i påse.
Marcus: Jag har sett bajs nog under delar av mitt yrkesverksamma liv, och bra mycket värre saker för den delen under min studietid. Därför får du, Joacim, äran att nyttja en påse bajs för eget bruk.
Joacim: Ah, men jag har svurit ed på att endast ta emot påsar med bajs ifall de skall användas till projekt som är kopplade till samhällstjänst. Eftersom jag ej har några sådana projet i nuläget så måste jag dessvärre artigt tacka nej till denna eminenta påse bajs. Jag hoppas att du, Marcus, kan bruka bajset med den vördnad och respekt som det förtjänar!
Marcus: Min sjukdomsbild tillåter mig inte den kraft och energi som en påsebajs förtjänar att brukas med och den måste således eftersändas till avsändare.
Joacim: Jag har hört att påsar med bajs anses vara mirakelkurer i vissa kulturer. Jag menar därmed att påsen istället återsänds till eftersändaren.
Marcus: Som medicine-studerande motsätter jag mig mirakelkurer och kvacksalvare, återsänder åter.
Joacim: Som öppensinnad individ ifrågasätter jag ditt tunnelseende och ditt motstånd för alternativa synsätt. Påsen är på väg tillbaka till eder.
Marcus: Påsen på väg till destruering sedan misstanke om bajsbomb uppdagats av pressen.
Joacim: Jahapp, då var det tillbaka till buren med min kompanjon för att smida min nästa plan för att ta över världen. Nästa natt, nästa natt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0