Tapetfunderingar.

Jag ska tapetsera om i köket, så igår gick jag till Engelska Tapetmagasinet för att välja ut vilken tapet som ska bli den lyckliga vinnaren. En feltolkning av rekvisitionen gjorde att jag trodde jag var tvungen att välja något enfärgat, därför blev jag väldigt glad när jag såg vad jag hade att välja på. Massa mönster! Blev riktigt sugen på flera, som fondvägg, men det får jag inte ha.

Jag håller nu på att välja mellan framförallt två stycken, som jag fått med mig prover av hem för att fundera vidare på. Jag känner mig lite ambivalent, det är verkligen två helt olika tapeter.



Det är tre väggar som ska tapetseras, ena halvan av köket är skåp och kakel och ganska vitt, med vissa gråa nyanser i sig möjligtvis. En kakelrand har bruna blommor på sig, som påminner om penisar. En tapetvägg har dörr, en har fönster och det är framförallt den tredje väggen som kommer få mest tapet. Den ena tapeten är brun med guldmönster. Färgen på bilden är inte alls som på riktigt. Jag tror det funkar utan att bli för mörkt, eftersom dörr och fönster är där, samt skåpdelen är så ljus. Funderar på om det blir för stark kontrast dock.

Egentligen gillar jag inte vita vägger, det är så menlöst. Går att piffa till med färgdetaljer i möbler och kuddar, men i köket är det inte så mycket att lägga till. Annars gillade jag en vit tapet, men den kan det få bli om jag orkar tapetsera om vardagsrummet senare, jag gillar mönstret (se nedan). Den vita tapeten jag funderar på till köket har mönster och det silvriga gör att kontrasten mellan vitt och svart inte blir lika markant.

Jag har preliminärbokat in målerifirman redan på tisdag, så jag får bestämma mig snart, eller boka om tiden. Det vore kanske bra om diskbänken byts ut innan de tapetserar, men det har jag ingen aning om när det blir. Ska se om jag kan få reda på det.

Har ni några åsikter eller kommentarer?



Svårt att föreställa sig ett helt rum med tapeten, den smarta spegeln hjälpte något.


Labyrinthliknande mönster, blivande vardagsrum?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0