Spenderar och unnar mig.

Jag har köpt en ny ryggsäck idag. Det var verkligen på tiden! Fick en Dakine från mamma i födelsedagspresent, men blommorna passade inte mig. Hade lite beslutsångest idag, men till slut vann McKinley över Dakine. Nu har jag 28L med massa finesser jag väl aldrig kommer använda. Har precis packat över mina grejer från nuvarande (kassa) väskan. Vill fortfarande skaffa en lite större axelremsväska dock, mina går ju bara sönder!

Jag har även köpt en G-klav. Till slut! Jag har länge velat ha en, i flera år. Om jag minns rätt så är det Malins förtjänst, som hade en g-klav som ring. Har inte sett särskilt många och de få jag sett har inte varit fina. På Nordstans Guld hittade jag lite olika hängsmycken, bland annat den g-klav jag tog med mig hem, men även noter som var fina. G-klaven satt åt fel håll dock, men de hjälpte till att vända på den. Satte precis på mig halsbandet och känner mig lite fin, samt musikaliskt vårdande.

Det var inte så länge sedan jag köpte två par byxor och jag är så nöjd med jeansen så jag köpte ett likadant par till idag också. Har ju till och med fått komplimanger för mina ben i dessa jeans, så det är väl inte så mycket att fundera på, byxorna går ju ändå sönder till slut.

Det märks att jag känner av den ekonomiska skillnaden, redan nu innan den egentligen har trätt i kraft. Jag ska ta studielån nu också, inte bara studiebidrag och lön. Det betyder att min inkomst i stort sett blir dubbelt så stor och jag tror jag behöver det just nu. Jag har klarat mig ganska bra på de 5-6000 jag levt på i nästan två års tid nu, men jag blir snål och kan inte unna mig så mycket. Det gör jag nu och jag tror jag behöver det. Jag vill slippa tänka på den ekonomiska aspekten med att komma till skott med att beställa tid hos tandläkaren för att laga hålet som konstaterades i maj (men det är inte bara därför jag skjutit på det). Jag vill gå ut på stan och spontanshoppa kläder och annat, jag går alltid i samma gamla trasor annars känns det som. Jag vill gå ut och dansa och gå på bio, och känna att jag har råd med inträdet och biljetten. Det här kommer bli bra.

Jag måste också tillägga att jag är stolt över Christine som tagit examen och fått jobb! Grattis kära vän!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0