Man kan ju alltid cykla.


Den här bilden mötte mig vid spårvagnsbyte vid Hagakyrkan. Det är roligt av flera skäl, där ett står att finna i ett videoklipp jag inte hittar. Musiken är Eye of the tiger från Rambo och en man tränar i vardagen. Han hoppar upp på ett kassaband och joggar framför kunder och personal och han smiter in bakom köttdisken och boxar på hängande stora köttbitar. Det som fick mig att associera till detta är dock att han också sitter på en träningscykel på en väg med trafikerande bilar som kommer bakifrån och börjar tuta och då cyklar han snabbare, men kommer ju fortfarande ingenstans. Det närmsta jag kommer att hitta videon är en "funny work out eye of the tiger" men den är blockerade pga musikinnehåll och copyright.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Det är Remi Gaillard som gör dem videorna, en fransman, finns även mycket annat roligt som han har gjort =)

2011-01-25 @ 09:11:52
Postat av: Annchen

Tack för informationen! Får göra oxå försök att hitta videon sen :)

2011-01-25 @ 14:53:12
URL: http://naktergalning.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Finns på youtube, eller om du googlar på nqtv så kommer du direkt till hans hemsida. Tror att den du söker heter kort och gott "Remi Gaillard - Rocky"

2011-01-26 @ 21:27:14
Postat av: Annchen

Jo tack hans namn hjälpte. Jag hittade den jag tänkte på där musiken tagits bort samt en uppföljare där en snutt har liknande koncept: en kille på löpband i en park där andra joggar förbi på riktigt.

2011-01-28 @ 19:13:35
URL: http://naktergalning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0