Grannar tar sig friheter.

En kollega som precis börjat i kören frågade igår om konsertklädsel, så det drömde jag om inatt. Rött upptill och svart nertill gäller på julkonserterna men jag fick med mig eut brunt, stickat (!) tublinne som var kort och hade bara axlar, så min rosa bh syntes med sina band. Insåg att det var ohållbart och funderade på att leta nytt i affärer men åkte istället hem för att hämta nytt. Där visade det sig att mina grannar fått nyckel till min lägenhet och tagit sig friheter. De hade installerat utloppet för sin tvättmaskin i mitt handfat och därför bytt ut handfatet. Jag blev arg för de hade inte frågat om lov och det var dessutom rött ludd som spritt sig från det. Skällde ut dem lite men de tog inte åt sig och gjorde sig bekväma genom att sätta sig i min säng. Jag vaknade därför arg och det hör verkligen inte till vanligheterna. Godmorgon då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0