Små stjärnor lyser också i mörkret.

Jag har en tanke om att någon gång dekorera en vägg med citat. Hade tänkt måla, men inser nu att jag skulle kunna göra en tavla. Då är det faktiskt genomförbart i en snarare framtid. Nu blev jag lite inspirerad! Jag har haft de här tankarna sedan gymnasiet tror jag och ibland tänk på vissa citat som skulle passa. Det som fick mig att tänka i de banorna var "små stjärnor lyser också i mörkret" och nu när jag googlade på det för att eventuellt finna en källa så fann jag att det redan går att köpa som väggdekoration. Tycker dock inte att den var så snygg och skulle hellre göra det på en tavla.


Små stjärnor lyser också i mörkret.

När jag älskar mig själv har jag inte långt till att älska andra. - Anne Wilson Schaef

Glädje är som ett ljus. Tänder du det för andra, faller skenet tillbaka på dig själv
- Carit Etlar

No one is afraid of heights,
they are afraid of the fall.

No one is afraid to play,
they are afraid to lose.

No one is afraid of the dark,
they are afraid of what's in it.

No one is afraid to say "I love you",
they are afraid of the response.


Det som kommer från hjärtat, går till hjärtat. - England.

Det finns bara bra väder - vare sig det är bra till att vara utomhus eller inomhus.

I drömmar och kärlek är ingenting omöjligt. - Ungerskt ordspråk

Den som fruktar döden gläder sig inte åt livet. - Spanskt ordspråk


Jag kommer fortsätta samla citat och hoppas att jag vet var jag har samlat dem när det är dags att använda mig av dem. Har du något bra citat eller ordspråk att bidra med? Det kan handla om livet eller ge tröst och mening i tillvaron och påminna om det som är viktigt. Eller vad tycker du är bra? Hjälp mig gärna.

Kommentarer
Postat av: Malin

I bröllopspresent fick vi en tavla med texten: Dammtussarna under sängen är änglarnas tofflor. Väldigt fint tycker jag :)

2011-05-10 @ 08:09:44
URL: http://www.momalola.blogspot.com
Postat av: Annchen

"If you are lonely when you're alone, you are in bad company." ~ Jean-Paul Sartre

2011-08-01 @ 22:19:54
URL: http://naktergalning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0