Barn med koll.

Det är onsdag. En tjej i tjugoårsåldern plockar lösviktsgodis. Ett förbipasserande barn måste ha kommenterat detta, tjejen får iaf säga till barnet "men jag tar ingenting på lördag då" vilket mamman upprepar.

Barnen idag har koll på vilka dagar det är iaf, tidigare på en lördag kommer två barn (en pojke och en flicka) i åldersgräns mellan dagis och lågstadie kommer med varsin godispåse och sin pappa. Jag bestämmer mig för att busa lite med barnen.

        - Va, godis, men det är ju inte lördag idag?

Först när jag ser dom så tror jag iofs inte heller i min dagsförvirrade tillvaro att det är lördag, men innan jag ställer frågan så har jag kommit på att det är det ändå. Den lilla killen svarar:

        - Joho, det är det visst!
        - Nähä, det är det väl inte?
        - Jo, för det var fredag igår.
        - Ja, men då kommer väl söndag efter fredag?
        - Nähä, då kommer lördag.
        - Jaså, gör det?
        - Aa, man kan faktiskt inte lura mig, för jag har gått ut ettan!

Det är ordning på vissa barn. De till och med kan berätta för en om man gör fel. Det gjorde tydligen jag idag. Blev lite trött i kroppen efter ett tag i scanningen idag och satte mig på bänken ett tag, det finns inga stolar där. Då kommer en liten tjej fram med bestämda steg och förklarar för mig: "Man får faktiskt inte sitta på bänken!" ...och så går hon lika bestämt därifrån. Hihi. Jag var ju tvungen att gå ner...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0