Aaaaaah!

Nu är det allvar. Hade inte hört något från den som fått den här lägenheten så vi ringde SGS och fick hennes nummer och jag pratade precis med henne. Ville veta när hon var intresserad av att flytta in så vi får ett datum att ställa in oss på. Hon vill flytta in så tidigt som möjligt, så nu känns det mer officiellt, och nu får jag ställa in mig på den 3 december. Det är då jag ska få nycklarna till den nya lägenheten. Nu gäller det att se över alla detaljer i flytten och se om det fungerar att flytta den tredje, det är nämligen en måndag, och därför kanske lite extra svårt. Jag har inte körkort själv, så jag behöver ha någon som kan köra, så får jag hyra släp eller liten lastbil beroende på vad chauffören har för slags bilmöjligheter.

Vem kan hjälpa mig att flytta?

Det är nu det börjar på riktigt. När alla saker ska införskaffas eller planeras: elbolag, försäkring, telefon, adressändring men framförallt packa. Det är inte alls lång tid kvar nu. Mailade hyresvärden idag och bad om att få en planlösning på lägenheten, hon skulle skicka den idag. Har också betalat min första hyra. Det är inte mycket tid kvar nu. Och jag förstår det nog bara delvis. Ibland kommer små stunder av insikt, som när jag insåg att Petra antagligen flyttar om mindre än två veckor, redan nästa helg! Hon har börjat packa nu. Själv sitter jag om tre veckor i min nya lägenhet. Jag vet inte riktigt vad jag ska känna. Men det är bara att sätta igång nu, främt med att börja packa och att skaffa flytthjälp.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Ooo, det närmar sig! Hoppas du hittar många starka killar som kan bära dina sker medan du kan gå bredvid och säga "Akta" och "ställ den där, nej förresten där...eller kanske i andra rummet?"

2007-11-14 @ 13:45:37
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: Annchen

Haha. Jag fick tillräckligt dåligt samvete förra flytten när alla som hade sagt att de kunde hjälpa mig bangade ut, så jag åkte snålskjuts på Petras flytthjälp, och dessutom av en slump råkade bli den som inte fick plats i flyttlasset och fick gå och rulla tummarna när de andra var borta. Var inte mycket jag bar. Och ändå lyckades jag ha sönder minst tre saker. Jag känner mig så duktig. Hoppas det går bättre den här gången. Har nog lyckats boka en chaufför nu, så nu är det bara att bygga vidare på det. Tur jag inte har så många rum att ställa sakerna i, som inte är så värst många de heller iofs. :)

2007-11-14 @ 14:00:58
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0