Har du tvättat händerna?

image54

Det har dykt upp ett antal skyltar på jobbet där personalen påminns om att tvätta händerna. Känslan påminner om dagisbarn. Nästa steg blir väl att påminna oss om att gå på toaletten. "Har ni kissat nu, det kan dröja länge innan köerna försvinner igen vet ni!" Att tvätta händerna borde vara en självklarhet. Det är väl ingen som har missat hur smutsiga pengar är, eller hur man blir efter att ha plockat varor. För säkerhets skull illustreras det hela av en pedagogiskt bild med rinnande vatten och en hand, ifall någon ändå inte skulle förstå. Jag lovar, vi kan själv.

I lunchrummet finns ytterligare en lapp, formulerad något i stil med att man inte ska ta med vassa föremål som sax, konservburksöppnare eller vinöppnare ut i butiken. Den förstår jag ännu mindre meningen med. Antar att det måste vara efter förekommen anledning. Vad har hänt? Har någon i personalen blivit tillfälligt sinnesförvirrad och sprungit ut i butiken med konservburksöppnare i högsta hugg och hotat en stackars kund som bara ville fråga var ströbrödet finns någonstans? Eller är det ytterligare en lapp i hönsmammastil á la förskola?

Vad tror de om oss egentligen?

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Kan verka överpekopinneaktigt, å andra sidan finns det ju undersökningar som visar att handhygien är otäckt nonchalerad (speciellt hos män).
Vassa föremål-lappen hörs mystisk. Jag ser framför mig någon som springer runt med en sax (det är farligt har man ju hört) av okänd anledning. Kanske runt fruktdisken eller glassfrysen.

2007-11-30 @ 12:10:12
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: Annchen

Jo, min österrikiska rummis (från Österrike) ägde varken tvål eller deo. Visst duschade hon ganska ofta, men vad hjälper väl det? Hon lånade inte min tvål heller. Kommenterade det dock inte. Vi diskuterade bara parfym, som hon sa sig inte använda för hon ändå bara glömde det. Det var faktiskt rätt många som luktade illa där, särskilt när det var varmt. Var tvungen att sniffa lite på mig själv ibland också, började ju tro att det kanske var jag ändå när lukten förföljde en på det sättet.

På dagis fick jag lära mig att man inte håller i handtaget när man rör sig med en sax. Det ironiska är att de flesta har en egen liten kniv/skärare för att kunna komma in i kartonger när man plockar varor. Så vad gör väl då en konservburksöppnare?

2007-11-30 @ 13:13:07
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0