My snarkande lady.

       - Jag är så trött idag, det var ju någon som väckte mig hela tiden inatt...
       - Jag är också trött, det var ju någon som snarkade så mycket!


Jo, hon låter en del när hon sover, mor min, men timingen är ändå bra, så jag får hjälp med att kamma håret. Hoppas verkligen jag får bukt med dem nu. Har verkligen ingen lust att gå igenom hela den här processen igen. Även om man blir lite paranoid av minsta lilla grej som kliar nu, så känns det ändå mycket bättre nu. Jag håller tummarna.

Det har varit en trevlig dag idag, med fika i Långedrag, en sväng förbi vid nya lägenheten, grekisk restaurang med vitlök i massor (jag måste ju försöka bli helt frisk någon gång!) men framförallt: My Fair LadyGöteborgsOperan. Jag har nog bara bra saker att säga om denna uppsättning (smakprov finns att beskåda), den känns väldigt genomtänkt med många fiffiga lösningar på saker och ting. Gillade särskilt statyerna utanför porten (helt plötsligt var de bara där, smälte in i omgivningen tills de började röra på sig), hästarna (dansarna var väldigt bra överlag) och de två männen på styltben som viftade med levande eld, Eliza som flyger över scenen... Och hela byggnaden är så vacker, med sin nautiska design. Det kändes väldigt lyckat med en göteborgsk dialekt i slummen. Jag är mycket nöjd!

Tack mamma.
Varför går man inte på sånt här oftare?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0