Rumpnissar.

image52Har varit så koncentrerad på rump-biten så kläderna kom liksom lite i skymundan. Visste inte riktigt hur jag skulle anpassa kläderna till Monty Python så jag försökte mig på en galen frisyr istället, med konstiga tofsar, hårbollar, färgglada hårklämmor och en glad smiley på en hårnål. Såg till att ha kjol på mig så jag kunde dra upp den till valfri höjd beroende på hur vågad jag kände mig till mooningen. Det gick bra. Själva rumpvisandet var rätt kort. Men pulsen slog lite snabbare än vanligt när vi sjöng vår "Moon River" för jag visste ju att snart kommer massa personer jag inte ens känner egentligen få se min rumpa. Men det blev uppskattat, och som sagt, idén är ju bra. Antagligen blev man rätt anonym i rumpmängden, var väl cirka arton rumpor på scen. Det var lite kul att någon i publiken efterfrågade rumpor på gycklet innan vi gick upp på scenen. Han fick nog sin dos, och damkören har antagligen gått till historien nu. Kan fortfarande inte riktigt förstå att vi verkligen gjorde det.

Ikväll fick jag se en till rumpa. Först tog jag mig till L som fyller år idag, för att främst hälsa på hennes föräldrar och bror som är här för att hjälpa henne att flytta. Det var tretton år sedan jag träffade dem senast. Hennes bror är sjutton år nu, så honom kände jag verkligen inte igen. Kvällens trend var att känna sig gammal, så en passande kommentar då blev ju "sist jag såg dig var du ju så här liten" och visa med handen långt ner. Det var svårt att komma därifrån. "Jag ska väl gå nu"   "Men du måste ju ha lite paj först!"   "Jag har redan ätit och det finns lite mat där." Men det var bara att snällt äta lite paj. Gudomligt god förvisso, så det var det väl värt. Dessutom visade det sig att de flesta på den andra festen var så små. Vissa var till och med femton tydligen fick jag höra. Födelsedagsbarnet fyllde 20 år. Jag och A var äldst. Det var några ännu yngre personer som ville komma in. Jag vet inte om någon annan såg det, men det var en av dem som öppnade dörren och moonade och sen sprang iväg. Det är mycket rumpor nu.

Om tio timmar börjar P och hennes rumpa flytta härifrån.
Det kommer bli en konstigt tom vecka.
Jag får ta och lägga min rumpa i sängen nu.

Kommentarer
Postat av: Annchen

Tre och en halv timme senare kan man väl konstatera att jag inte lyckats så bra med sov-biten, men NU!! ...ska jag sova på riktigt. :)

2007-11-25 @ 04:21:54
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0