-Vilket rakt hår du har. -Ja-a!

Nu har jag tackat ja. Kände att jag behövde rapportera detta efter mitt röriga, dramatiska inlägg igår. Det känns skönt att ha bestämt sig, även om det fortfarande är lite kluvna känslor. Nu är det inte längre i mina händer om jag får den eller inte. Eftersom det inte är säkert än så vill jag inte börja planera för det heller. Jag blir hellre glad än besviken. En på jobbet idag trodde inte jag skulle få den eftersom jag inte svarade ja på en gång, att det är lite först till kvarn som gäller. Hur det än går så är det skönt att slippa de värsta förvirrade tankarna just nu. Nu kommer en reklampaus, och sen blir det dags för nästa del i det hela om jag får den, allt vad det innebär. Kanske passande ändå att jag fyller år i samma veva, flyttar jag är det massa saker jag behöver skaffa mig (soffa, soffbord, mikro, dammsugare t.ex.) så det blir ju perfekt att önska sig sådant i födelsedagspresent och julklapp.

Hm, jag fyller snart 26 år och har aldrig bott helt själv. Det är faktiskt lite illa. Men oj vad jag skulle sakna Petra om jag flyttar. Men nån gång blir det ju så ändå, förr eller senare. Det blir nog bra ändå, hur det än blir, det tror jag på!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hoppas du får den nu när du bestämt dig! Men jag förstår verkligen dina kluvna känslor. Jag delade lägenhet med min bästa kompis Helene från det att vi flyttade hemifrån som 17-åringar tills vi var 26 år. När hon blev sambo med sin kille kände jag mig först väldigt ensam och övergiven, men efter ett tag var det jätteskönt att få pröva på att bo för sig själv.

2007-10-11 @ 14:40:17
URL: http://www.charlotte.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0