Estetik.

Jag har gjort min egen kalender i år. Det började på jobbet när jag satt och ritade. Hade jag vetat hur mycket jobb det skulle bli med det vet jag inte om jag hade gjort det. Eventuellt ritar jag lite mer på december sen, men annars är jag nu äntligen färdig! Till nästa år köper jag en kalender om jag ska ha någon på väggen. Tittar inte i den så mycket men det är kul att ha. Som en omväxlande tavla. I övrigt är det nog så dock att man ritar för lite. Jag fick upp intresset för det igen på jobbet och har köpt hem egna tuschpennor.

Det är väl min bror som anses vara konstnären i min familj annars men det är något väldigt rogivande med att rita när jag väl kommer till skott. Som att plocka blommor. Länge leve estetiken! Om jag nu hamnar på dagis till slut så kommer det iaf finnas saker som passar mig väldigt bra där. Dels är det kul att leka med barn så barnet inom en själv får lite sysselsättning och dels ritar man ju alltid helt underbart i barns ögon. Vet inte om det finns så många fler ställen heller där man möts med sån glädje när man kommer till jobbet. Fast det HADE iofs varit lite roligt om kunderna hade utbrustit i unisont glädjerop när man kom till jobbet: "Annaaa! Heeeej!". Jag vill ha fiskdamm igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0