Rök fritt?

Var på bio och såg Bourne Ultimatum ikväll. Hade inte sett de två första förrän förra helgen när de gick på tv. Den var bra, knöt ihop saker lite mer och så... men den var lite jobbigt filmad av och till. Skakig kamera, antagligen för att få mer liv i det. Jag kan gilla det ibland. Men det var lite för mycket ibland tyckte jag. Svårt att fokusera, särskilt när man sitter på andra raden. Dessutom har jag ju sagt att draperierna för filmduken känns lite onödiga ibland. Idag desto mer, för de fastnade, så filmen blev försenad och i början fick vi inte se riktigt hela bilden.

Sen gick vi till Bryggeriet ett tag, åt lite mat och tog några öl respektive cider. Kom dit vid nio, då var det fortf mer vanlig restaurang. Servitrisen frågade om vi ville sitta ute eller inne. "Ute" var en inglasad uteservering med infravärme. Var nog varmare där än inne i lokalen. Lite för varmt enligt mig. Men det var inte så mycket som kändes som ute där. Efter ett tag stängdes den ingången och de som förut gått ut för att röka, som man ska nuförtiden, fick inte längre det. De fick röka inne. I det inne som påståddes vara ute. Vete tusan om det verkligen var enligt reglementet det där. Hur som helst så resulterade det i att jag nu kommit hem och luktar rök. Igen. Det var ett tag sen sist. Jag saknar inte den tiden. Det är så skönt att slippa röklukten annars. Förstår inte riktigt vitsen med att röka alls öht iofs, men åas så har jag ju aldrig rökt själv heller. Kommer nog inte göra det heller. Börjar man aldrig så slipper man sluta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0