Dansmatta och ekonomi.

Nu har jag testat min dansmatta från OLW. Det tog sitt lilla tag. Till och med så länge att nu när jag upptäckte att det visst satt med ett inbetalningskort för portot på brevet det kom med så upptäcker jag att den förföll 1 mars. Mattan i sig var väl inte det roligaste jag prövat direkt, men någon nytta gör den säkert. Jag har inte fått nån påminnelse än, men jag får ta och betala min räkning nu så får vi se vad som händer. Har några andra räkningar också.

Ekonomi alltså. Det känns lite komplicerat ibland. Man ska deklarera. Kommer antagligen inte orka forska i eventuella avdrag jag kanske skulle kunna göra, i år heller. Så jag får 752 kronor tillbaka i sommar. Det var inte så mycket förra året heller, men ändå blir man lite besviken för att det tidigare år varit så mycket mer. Istället borde man bara bli glad för att man slipper betala tillbaka.

Jag måste försöka räkna på vad jag kommer tjäna det här halvåret också, så jag inte behöver betala tillbaka till CSN. Lön i år 23105 kronor på lönespecen som betalas ut i april. Det måste ju inkludera lönen jag fick i januari för det jag jobbat i december. Det borde vara lugnt alltså, även om semesterersättningen skulle kunna ställa till det lite. Jag får tjäna 53812 kronor första kalenderhalvåret. Det känns kasst att man ens ska behöva tänka på att inte tjäna för mycket. Tjäna för mycket, hah, som om jag vore Joakim von Anka eller Krösus Sork. Det är nog inte särskilt många som tjänar för mycket. Förutom studenter och andra fattiga människor. Hade tänkt att söka bostadsbidrag men just nu känns det bara besvärligt så jag tror jag struntar i det.

Tretton procent på bruttolönen 1 april 2007 till 31 mars 2008. Jag kan ju räkna på semesterersättningen. Jag kan. Eller så väntar jag till nästa vecka när de har räknat ut det åt mig. Det kan jag också. Det låter som en mycket bättre idé. Sen får jag se till så jag inte jobbar för mycket. Kom igår på att jag inte är så sugen på ICA i sommar, tänkte se om jag kan få jobba där jag gjorde praktik istället. Barn är roligare än streckkoder.

Nä, nu ska jag städa och flytta möbler! Jag har en deadline nu ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0