Det är vår!

Jag bestämmer det nu: Nu är våren officiellt här!

Det finns två saker jag särskilt förknippar med våren, det är tussilago och vitsippor. Idag var den här, såg vårens första tussilago på Vasagatan! Buskarnas knoppar brister ut. Hörde ett rykte om att det finns risk för snö till helgen och det är väl inte helt omöjligt, men i så fall blir det verkligen en vit vår. Det vore mystiskt om det fanns pollen och snö samtidigt, men känns fullt möjligt den här våren.

Jag är glad dock. Solen skiner ikapp med tussilagon. Vår!

image109

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Liljekonvaljer är vår för mig! :-)
Nu är det ny tävling hos mig: Välj din kom-i-vårform-vinst! Hoppas du vill vara med. Trevlig helg!

2008-04-04 @ 15:36:27
URL: http://www.charlotte.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0