Det växer!

Det är inte bara ute det knoppas och växer, det blir även grönare hos mig. Yeay!image125
Tomat till vänster, chili i mitten, melon till höger.

Jag trivs med växter. De är inte alltid estetiskt tilltalande mina växter, det är en ganska brokig skara jag samlat på mig, den äldsta fick jag för 11 år sedan, en fikus. Ibland får jag kämpa ganska hårt för att placera dem så jag trivs med dem. Just nu är jag ganska nöjd, men det är nya växter på väg. Får se hur min nuvarande mango klarar sig. Har planterat tre nya chilis, den gamla dog i sista flytten. På den här bilden är den minsta, den största är min största stolthet just nu. Hoppas den har vett nog att växa lite smartare än den förra, som hade alldeles för klen stam, växte för hög och sen tunga växter på det. Mina blompinnar var inte tillräckligt höga, ens när man satte ihop två stycken. Tomat och melon planterade jag samtidigt, ganska nyligen. Har fler frön, men behöver fler krukor innan jag kan plantera. Min plan är att odla lite på balkongen. Just nu finns där bara den där växten jag slutligen insett att jag inte vill ha längre, den är inte så vacker. Jag klarar inte av att slänga den direkt, så den får stå på balkongen. Jag hoppas glömma att vattna den så jag kan slänga den med gott samvete sen. Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0