Från sjukdom till tenta.

Hittade min Facebook-status-feed. Från sjukdom till tenta, den korta versionen av den veckan. Lite kul med en sammanfattning, tycker i alla fall jag. Lite som en minidagbok. Och snacka om att jag beklagar mig i den. Även fast det ju faktiskt inte alls är kul att vara sjuk eller skriva tenta. Men det gick ju bra till slut ändå. Tihi. Nu skulle jag istället kunna beklaga mig med att jag inte vill jobba, utan fortsätta spendera dagen i sängen och titta på Förhäxad. Man får inte alltid som man vill dock.

March 8
Anna är döende i förkylning. Usch. Gör mig frisk tack. 1:30pm

March 9
Anna börjar tröttna på sängen. 12:24pm
Anna funderar på om man kan ha falsk krupp som vuxen? 1:05pm
Anna klickar och klickar men det händer ändå ingenting. 3:30pm
Anna saknar min näsa. 7:33pm
Anna äter, yeay! 11:03pm
Anna äter, yeay! ...och slänger tomater i sängen. 11:05pm

March 10
Anna vill bli frisk igår. 12:35pm
Anna överväger amputering av huvud. 2:27pm
Anna vill också sjunga och fika. 8:57pm

March 11

Anna kanske snart börjar plugga. Ska bara? 3:51pm

March 12
Anna : Idag SKA jag plugga! 2:25pm

March 13
Anna har tentaångest. 4:27pm

March 15
Anna försöker plugga men funderar istället på hur många man får plats med på 37 kvadrat. 51? :). 4:15pm
Anna har tappat bort ett citat men hoppas att det inte märks. 8:40pm
Anna letar citat. 8:42pm

March 16
Anna anar slutet. Snart är det äntligen måndag! 9:49pm

Kommentarer
Postat av: Joakim

Kom över din blogg via tjulyssnat... Läste "hur många man får plats med på 37 kvadrat. 51?". För några dagar sen kvävdes typ 54(?) flyktingar till döds pga att de betalt för att få smugglas i en container som var 6 m lång och 2,2 m bred (=13,2 m2). Så det är bon fler än 51 i ditt fall :)

2008-04-12 @ 21:28:15
Postat av: Annchen

Du är så välkommen så :)
Faktum är att jag fått ett svar på min inbjudan med anspelningar på den notisen. Det var sjukt många de klämt in där. Jag tänkte dock att man får trevligare om man slipper trängas som sillar. Eller burmeser, som i det här fallet. Lite närhet kan ju vara mysigt, men nån måtta får det ändå vara!

"121 burmeser får plats på 13,2 kvm. Det finns med andra ord plats för 339 hos dig. Se till att ha ordentlig ventilation bara."

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22584&a=1110098&from=rss

2008-04-12 @ 22:55:54
URL: http://naktergalning.blogg.se
Postat av: Therese

Hade du också falsk krupp som liten? Skyller på det när jag inser att jag inte har någon bra sångröst...har inga som helst vetenskapliga belägg för det men det har troligtvis inte heller min omgivning. ;)

2008-04-12 @ 23:42:40
URL: http://www.ekorren.de/therese
Postat av: Annchen

Men hallå, Therese, skulle inte du ut å festa tyckte jag mig precis se, är du redan hemma?

Jag hade falsk krupp ja. Vet inte vad jag har nu, förkylningsastma kanske? Särskilt vackert låter det inte. Men det går bra att sjunga iaf :) Fast jag kan hålla det tyst så kan du fortsätta skylla på det ;-)

2008-04-12 @ 23:49:35
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0