Kommunikation, del 2.

Ok, jag tar ändå en paus från städandet och fortsätter på ämnet kommunikation. Because I want to, like it or not.

Har ett flertal gånger fått eftersänd post hit som varit öppnad. Först skickas det till Heden, sen till Gamlestan och sen hit. Någonstans, i Gamlestan tror jag, är det någon som öppnar eftersändningskuvertet. Det är inte ok. Min faster skickade tydligen ett julkort med en hundralapp i, det har jag inget minne av, så det tror jag kommit bort på vägen. Man ska inte skicka pengar, det vet jag. Det finns korrupta människor i vår värld, tyvärr. Även om det är värdebrev eller rek så får man inte tillbaka det värdet vid reklamation, som man får med andra saker som försvinner eller går sönder. Vanliga brev går i princip inte att spåra. Jag skrev till Posten och ville att de skulle göra någon sorts internkontroll, men det framgick nog inte. Jag lät nog irriterad också, för det var jag förvisso.

Först fick jag ett slags försvarsmail. Återger en förkortad version.

Vi beklagar...
Det går inte att svara på vad som har hänt...
Postens ansvar regleras enligt Postens Allmänna Villkor...
För att våra kvalitetsansvariga ska få underlag behöver vi en reklamation...
Ärendet vidarebefordras för kännedom till lokalt ansvariga Utdelningschefer...


Lite allmänt sådär. Vi kan inte ansvara för det här, och du borde göra en reklamation, men vi har skickat vidare. Att det spridit sig har märkts. Jag fick detta mail. Sen fick jag ett vykort från Kundtjänst "Tack, för att du har hört av dig till oss!" och sen fick jag ett till mail från en av de tre utdelningscheferna.

Jag beklagar naturligtvis det som hänt men kan gå i god för min brevbärare som delar post till dig. Hon är synerligen pålitlig.

Jag skrev tillbaka och försökte mer konkret berätta vad jag ville: att en internkontroll ska utföras. Vi får se hur det går.



Moving on, ringde precis BBB för teknisk support för att få det trådlösa att fungera. En sladd mindre är alltid bra. Kristoffer svarade nästan direkt, och när vi var färdiga så fungerade det, men oj så tråkig han lät. Han kan nog datorer, men inte riktigt människor. Eller så var han bara uttråkad, men jag undrar om han verkligen valt rätt jobb.



I skolan var jag också lite irriterad idag. Vi skulle göra en utvärdering av kursen. Egentligen hela klassen, men vår seminarieledare bestämde att vi skulle göra det i våra mindre basgrupper istället, och sen lämna på bordet så skulle han ta med sig dem. Det förtar viss effekt, man blir inte lika anonym och kan därför inte vara lika negativ. Jag kände mig ganska negativ, i den här kursen har det varit lite strul och tråkiga föreläsare och är inte riktigt nöjd med vår seminarieledare heller. Tur att den första kursen gick så bra. Våra seminarieledare där tog verkligen väl hand om oss.



Men nu har jag mest beklagat mig över kommunikationen, trots att jag är positivt inställd till att kommunicera. Därför måste jag avsluta med något positivt. Det är svaret jag fick från den ena seminarieledaren från förra kursen, hon är så söt.

Både Janne och jag saknar er massor, det är faktiskt så att ni förgyllde vår vardag.
[...]
Jag önskar dig stor lycka i framtiden med dina val Anna! Du kommer att lyckas väldigt bra och bli en utmärkt pedagog. Mina varmaste hälsningar.


Då blir man glad. Det är ord som värmer. Hon skrev också att mitt arbete var mycket bra. Yeay!
Vi tyckte så mycket om dem att de fick varsin flaska vin sista lektionen. Det är antagligen inte ofta lärare på universitet får presenter, särskilt inte efter bara två-tre månader ihop. Vi fick en väldigt bra start.

Men nu ska det bli slut... på den här kommunikationen. Tillbaka till städningen. Man vill ju inte skämmas imorgon.



Kommentarer
Postat av: Blondiie

Tror inte NÅN med IT har gått varken charmkurs eller hur man bemöter folk
Man ger suraste, otrevligaste och mest irriterade jobbet. =D
Därför dom har så hög lön, dom kostade inte så mkt å utbilda, allt dom kan har dom lärt sig med hemmabygge =)
Ut å plocka vitsippor med dig, det är fullt, överallt, men plocka INTE påsklilkjor i rabatten som tanterna i partille =)

2008-04-18 @ 21:54:28
URL: http://blondiies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0