Livgivande sol.

Solen skiner. Staden börjar leva. Människorna myllrar leende runt i staden likt myror. Solkysst hud, det måste vara den bästa doften. Drar djupa andetag. Njuter. Solen smeker oss och lockar till gemenskap. Att åka hem känns inte lika lockande. Sitter vid kanalen med några klasskamrater och låter solen markera var klockan ska sitta på armen.

Att kombinera härliga saker med varandra. Tänk att ligga på en filt i gräset under blå himmel och sol som värmer. Vila i en mjuk, trygg famn och känna doften av solkysst hud omsvepa en. Igår bestämde jag att det var sommar och klädde mig därefter. Bortsett från att jag blev nästan helt svartklädd då. Mentalt var jag inställd på sommar, sedan gick jag ut och såg en citronfjäril som bekräftade det hela. Solen skiner. Jag njuter.

image124

Kommentarer
Postat av: J

Salstenta... Jag är bäst på att ordbajsa, kolla bloggen bara, men jag har ju fan ingen aning om avancerat det kommer bli..

Bodde i en risig liten stuga utanför, jag tror det var falkenberg.. Gotland är paradiset, gjorde lumpen där så jag vet hur vintern är =)

Åfiiifan.. Ja jag känner en lätt rodnad på överarmarna, det får duga för idag =)

2008-04-22 @ 16:31:03
URL: http://kreftans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0