Du är snyggare än du tror.

Jag har hört det - man är snyggare än man tror, och det tror jag nog stämmer.

Tänk så olika det är från dag till dag vad man tycker om sig själv. När jag vaknade idag fick jag syn på mig själv i spegeln och tänkte att "ja, men det ser ju faktiskt ganska bra ut" samtidigt som jag andra gånger tänker att de som tycker jag är snygg och sexig måste vara dumma i huvudet eller halvblinda. Vissa lyckas säga komplimanger som faktiskt låter som att de menar det som sägs, medan vissa känns som väl inövade saker att säga, oavsett vad man tycker egentligen.

Jag har väl aldrig känt mig smal, men när jag nu tittar på kort på mig själv för 25 kilo sedan så känns det som att jag borde ha gjort det då. Allting är relativt. Personliga komplex har alla och vad man tycker om sitt utseende beror mycket på vad man väljer att fokusera på, vilket i sin tur till viss del beror på humöret i övrigt. Ofta letar man efter saker att förstärka sin sinnesstämning med. Är man glad hittar man andra saker att bli glad av, och tvärtom.

Personlighet lyser igenom och är en del av utseendet, och kanske är det delvis därför man är snyggare än man tror. Jag tror inte man tänker på sin egen personlighet. Olika personer lägger olika mycket vikt vid personlighetsbiten av utseendet. Personligen koncentrerar jag mig på personligheten och insidan istället för utsidan. Hur klyschigt det än må låta så är humor ändå betydligt viktigare än t.ex. jämna tänder, även om man vid kompatibel humor visar dem ganska mycket.

Tyck om dig själv - andra gör det!
Se dig själv genom deras ögon ett tag och lär dig att uppskatta dig själv.

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag har tillräckligt med personlighet för att aldrig fastna på kort, jag har aldrig en min ett längre tag så när en min blir fryst genom ett foto så ser jag bara konstlad ut. Men du har rätt, det är personeligheten som gör oss levande och vackra.

2008-08-26 @ 10:05:02
URL: http://www.ekorren.de/therese

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0