Har man fått lön nu, eller vad händer?

Det är horder av irriterande ungdomar på stan just nu.
De är uppnosiga och de bryr sig inte och är allmänt störiga.
Vad gör de? Varför är de här? Hur får man dem att lyssna?

Ett gäng satt på gång- och cykelvägen så jag knappt kom förbi. Jag sa "Det finns väl bättre ställen att sitta på än just här"
och jag lyssnade på musik så jag hörde inte riktigt svaret, men det var definitivt att käfta emot det de svarade och inte försökte de flytta på sig heller. En kille gick en bit ifrån sitt gäng vid ett övergångsställe och när han såg mig sa han något i stil med "jävla cyklist" fast vi inte var nära alls. Överallt genom stan fanns det massor med gäng ungdomar, som knappt såg ut att vara över 18, så jag vet då inte vad det var de gjorde där.

Det känns som det är lönehelg, för det vinglade även runt en hel del fulla människor.

Vad är det som händer?

Kommentarer
Postat av: Ekorren

Folk har väl kommit hem och börjat skolor och sånt. Så då är det ut med de gamla vännerna på nytt igen.

2008-08-23 @ 01:51:23
URL: http://www.ekorren.de/blogg
Postat av: Therese

Man tar tillvara den lilla ledighet man har innan skolan börjar, eller som ekorren så träffande påpekar, om skolan just börjat så är ju alla samlade. Försök att inte bli alltför irriterad på dem, de kommer snart tvingas under piskan ute i arbetslivet :)

2008-08-23 @ 12:20:26
URL: http://www.ekorren.de/therese

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0