Hyfs och fason efterlyses.

På spårvagnen på väg hem från jobbet satt två killar och rökte när jag klev på. Jag blir så sjukt irriterad på sånt! Att man har mage och inte tänker på andra - allergiker, astmatiker, folk som försöker sluta röka, eller alla som hatar röklukten. Så här i efterhand stör jag mig även på att jag inte sa till dem direkt, utan sa det till chauffören istället. Han gick och sa till dem tror jag, han gick iväg ett tag i alla fall, men jag vet inte vad som hände. Om de blev tvingade att fimpa slängde de säkert bara ut sina cigg på gatan, så det blir skräp och tar flera år för naturen att bryta ned.

Suck.

Inte lär sig göteborgarna att lämna plats för avstigande heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0