Tidig skola gör mig ful.

Imorgon börjar skolan. Eller egentligen om åtta timmar. Kände mig ganska duktig när jag gick och la mig vid halv tolv, men det kunde man väl gissa att det skulle gå så här ändå. Det blir som vanligt inte tillräckligt med skönhetssömn, så jag får gå ful till skolan. Hellre det än full kanske. Jag har märkt att jag putar med läpparna när jag är nyvaken och trött.

Det känns lite konstigt att börja igen, det är ändå tre månader sedan sommarlovet började nu, även om jag har jobbat en del sedan dess också. Det känns avlägset och det betyder väl att jag har fått den ledighet jag förtjänat under terminen. Att jag fortfarande är så osäker på om jag har valt rätt bidrar väl till känslan också. Jag antar att vi blir indelade i grupper imorgon, så jag vet mina tider mer exakt. Man har rätt till schemat två veckor innan kursstart, men det känns som en gråzon att få schemat, men inte veta vilken grupp man tillhör.

Jag tänker fortsätta känna efter den här terminen hur det känns och om det är något jag vill fortsätta satsa på. Vill jag verkligen bli förskollärare när jag blir stor? Vill jag ens bli stor? Jag tror det skulle kunna bli en rolig termin dock, det är många estetiska ämnen på schemat, men ganska långa dagar. Vi får se hur det går helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0