Inflyttningsfest med sightseeing.

Vägbeskrivningen hade jag läst igenom men inte memorerat.
Tänkte att jag kör på känsla när jag kliver av hållplatsen.
Jag skulle till nummer 25, och när jag klev av stod det 9-17 på skylten.
Gick vidare och kände mig skitduktig som gick rätt på en gång.

- Pfff, vem fan behöver vägbeskrivningar liksom!

Det kom en rondell, det stod rätt gatunamn, jag är grym!
Sen passerade jag rondellen och plötsligt stod det fel namn på skyltarna.

- Meh, hallå, vad hände nu? Hur gick det här till?

Nåja, jag behöver ingen vägbeskrivning, hur svårt kan det vara?

Jag var ju på rätt gata nyss, det är bara att gå tillbaka.
Gick tillbaka till hållplatsen igen, det står fortfarande 9-17 på skylten.
Jag antog att det var vägen där bussen åkte som var rätt,
men husen längre fram kändes för låga och för gamla och fel helt enkelt.

Testade därför att gå över vägen och in på en gård, det skulle kunna vara rätt.
Det är ganska svårt att läsa gatuskyltar på avstånd i mörkret med något taskiga linser.
Då får man gå ganska nära för att kunna läsa så man får traska en bit.
När jag kom tillräckligt nära upptäckte jag att det var fel ändå.
Återvände än en gång till hållplatsen, det står fortfarande 9-17 på skylten.
Kan det vara de här husen ändå? Nä, det stod något om 5 minuters gångväg.
Började gå en bit på vägen men insåg ju längre jag gick att det kändes fel.

Det är här jag ger upp.

- Hej.
- Hej, alltså ni har ju väldigt fina kvarter, men var bor ni??


Självklart var det husen närmast hållplatsen trots allt.
De hus jag gått förbi några gånger redan.

När jag väl kom fram var det väldigt trevligt och lägenheten var fin.

För ovanlighetens skull var det väldigt många tenorer där.
Det KAN ju ha något att göra med vilken stämma värdparet tillhör.

När de få som var kvar började stirra tomt framför sig och se ut att vara färdiga för sängen så gick jag hem. Jag tänkte ta tid och noterade därför att klockan var halv ett när jag började gå, men sen glömde jag bort att titta på klockan när jag kom hem. Det kan ha något att göra med att jag tog med mig en vilsen kundvagn en bit på vägen, duktig och ordningssam som jag är. Ehum. Men jag tror det tog lite mindre än en halvtimme, en skön nattpromenad fylld av sång. Inte en särskilt stabil sång, de där massiva magmusklerna jag hade en gång i tiden när jag gjorde 500 sit-ups om dagen en sommar när jag hade tråkigt är borta för länge sen, så varje steg mot marken hörs i rösten. Gratis vibrato, tjoho.

Kommentarer
Postat av: Therese

Tidigare var jag alltid sådan att jag måste hitta allt själv, numera kan jag svälja stoltheten och fråga om vägen. Det svider lite att fråga, men det är bättre än att tappa humöret helt.

2008-08-14 @ 12:27:48
URL: http://www.ekorren.de/therese
Postat av: Kotteby

Äntligen syns menyn även för dig (och alla andra som inte sett den). Men det var svårt, då min såg okej ut i datorn.



Hmmm....

Helikoptermåla, säger du. Du. ge mig inga idéer nu. Jag är galen nog att testa.

2008-08-15 @ 00:52:40
URL: http://www.kotteby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0