Jag orkar inte.

Jag orkar inte gå och lägga mig, jag tar mig tid till ingenting först. Sömnen blir bortprioriterad. Jag orkar inte gå upp på morgonen och jag orkar inte komma i tid till skolan, det var länge sedan sist nu. Jag orkar inte vara trevlig när jag får så lite tid för mig själv. När jag har så mycket att göra och försöker planera mitt liv efter det jag vet blir jag lite irriterad när det ändrar på sig: när vi inte jobbar på sagoprojektet som vi sagt, när schemat ändrar sig för femtielfte gången och alla tillfällen är obligatoriska osv. Jag orkar inte skriva manus utan dator och utan visioner som passar de andra i gruppen, när ingenting av det jag tänker om sagoprojektet passar de andra känner jag mig motarbetad och saknar engagemang. Jag förstår det som en lärare sa om att ta till sig alla idéer som kommer och försöka arbeta in dem, istället för att bara säga nej, det dödar verkligen kreativiteten.

Jag ser fram emot jullovet, med lite tid över. Jag är aldrig ens hemma tillräckligt länge för att kunna felanmäla min dator.

Jag orkar inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0