Julrim och traditioner.

Bakade solskensbullar häromdagen och kände mig sjukt huslig.
Men bildbeviset verkar uppenbarligen inte ha hittat hit till bloggen.
Och det är inte det enda som verkar ha försvunnit på vägen.

Istället får ni lite julrim.

I magen kittlar dödsskönt myra,
hos Ferdinand spelas vackert lyra.
Det vi ännu inte vet är vad som är årets nyhet.
En god jul och gott nytt år hoppas jag du får!


Pappa brukar sova i soffan. En annan knasig grej är att önska sig en film och sedan köpa den själv två dagar innan julafton. Hans rim blev därför:

Är du lite bäng?
Det är ju ingen säng!
Ett kan jag dig lova:
bättre än att sova.


Han fick även en Fantomentidning.

Ett julköp du slippa
med denna klippa.


Den lyckades han lista ut.
Övriga rim var av ganska mycket nödrimskaraktär.

Lustig grej det här med julen egentligen. Hur styrda vi är av alla traditioner. Skänker de oss verkligen julefrid? Klä en gran, det gör jag ganska rutinmässigt och utan julkänslor. Titta på Kalle klockan tre, i en tid när vi knappt gör något annat än att se på tv och har sett den ett trettiotal gånger innan redan. För något år sedan höll jag på att somna under Kalle, i år satt jag mest och tänkte på annat och skickade lite julsms. 60 miljoner sms skickades i år på julafton om jag minns rätt. Det är ganska sjuka mängder. Själv har jag inte haft tid med julkort från mig själv, har bara skickat från kören, för att jag var tvungen. De som har varit duktiga och skickat till mig får väl post någon annan gång istället.

Avslappning, lugn och tid med familjen, det är nog det närmsta jag kommer komma julkänslor tills jag får egna barn. Jag ser fram emot det. Jag tycker om julklappar, men i min familj har vi bestämt oss för ett paket per person... jag fuskade lite och köpte fler. Fem paket till två personer blev det. Nu ska jag dock in till stan och skaffa en till julklapp att ge till tjejkompisarna imorgon. Där en är gravid! Och jag är 27 år, det känns svårt att förstå ibland. Känns som jag lever långt ifrån en vuxen värld.

God fortsättning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0