Hon tog mitt hår.

Vet ännu inte vad jag ska tycka, men faktum kvarstår att mitt hår är betydligt kortare nu än det var imorse. Det är inte som det jag föreställde mig innan. Kanske var jag inte tillräckligt bra på att beskriva hur jag ville ha det. Frågan är vem som har mest ansvar att resultatet blir som önskat. Jag vet antagligen bäst hur jag vill ha det medan frisören borde veta bäst hur man tar reda på vad kunden vill ha och hur man uppfyller önskemålen. Dagens frisör varken pratade någonting eller frågade särskilt mycket,

Tycker det är svårt, jag har inte varit hos samma frisör två gånger sen jag var liten när man gick till den närmsta. Den gången jag blev mest nöjd var på frisörskola i Innsbruck när jag gick dit och bad henne klippa topparna och gick därifrån med en helt annan frisyr. En väldigt uppklippt variant som jag försökt återskapa sen dess. Frisörerna verkar inte riktigt våga. Kanske försökte hon idag, och kanske är det min nuvarande attityd som gör att de inte vågar.

Man vänjer sig.
Jag måste spegla mig lite mer och känna efter.

Bildbevis är tydligen efterfrågat. Med cirka två decimeter borttaget ser jag alltså ut ungefär såhär nu. Jag kan alltså nästan fortfarande vara hyfsat anständig barbröstad. Men så roligt ska vi inte ha.
image86
(Att jämföras med i december då det var så här långt.)

Kommentarer
Postat av: Anna

Snyggt!

2008-02-20 @ 17:19:30
Postat av: Charlotte

Snyggt! Jag ska klippa mig på lördag förmiddag och bävar redan, att gå till frisören är som att spela på lotto, man har nästan alltid otur. Jag är för det mesta också en otrogen klippkund, men har faktiskt haft samma tjej nu de senaste fem gångerna. Så det är väl bara en tidsfråga innan hon gör något galet och ger mig en kanaiariegul snagg. Håll tummarna för mig!

2008-02-21 @ 13:28:21
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: minalyten

Vilka vackra ögon du har!

2008-02-27 @ 08:28:16
Postat av: Annchen

Tack :) Har iofs hört att det är vad vissa säger när de inte har nåt annat att säga. Hihi. Men har nog hört det tillräckligt ofta nu för att börja tro på det.

2008-03-04 @ 22:06:17
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0