Kidnappad tvätt.

Man ska väl lära sig av sina erfarenheter och misstag sägs det. Jag ska tänka på detta.

Idag är en huslig dag. Efter skolan eftersöktes lite attiraljer till morgondagens maskerad, där min nollegrupp valt tema alla hjärtans dag. Passade även på att utnyttja en kupong på Indiska som gick ut idag. Sen bar det hem för att tvätta och städa. Kände mig riktigt duktig. Det var dags att hämta tvätten och kände mig smart som utnyttjade tiden i källaren till att bära ner kartonger också. Men det är lätt att vara efterklok. Nu vet jag att man behöver vara exakt i tid.

19:00 försökte jag hämta min tvätt, men icke. Den var bokad efter mig, men har nu suttit en timme och väntat. Det kom en kille, men han hade såklart bokat den andra tvättstugan. Men både han och mannen som var där när jag kom var väldigt trevliga i alla fall. Nu har jag gett upp och satt upp en lapp på dörren. I värsta fall får den ligga tills imorgon bitti, det var ledigt så jag bokade så jag kommer in för att hämta den då. Puh. Får se hur det går med städandet nu. Har visst glömt bort att äta också har jag kommit på.

Tack för er omtanke med farfar, det värmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0