Du får sticka, men inte du.

Natten till onsdagen sov jag dåligt.
En mygga störde min nattsömn.
Bzzzzz, och man drar täcket över huvudet.
Det klarar jag inte särskilt länge.
Luften tar slut och det blir varmt.
Bzzzzz, den var högljudd dessutom.
Inser efter ett tag att jag måste agera.
Gnuggar sömnen ur ögonen,
tänder lampan och sätter på glasögonen.
Självklart varken ser eller hör man myggan då.
Ger upp, släcker, och satsar på sömn igen.
Bzzzzz, men bit mig nån gång och försvinn så jag kan sova!
Fast det blir ju lite svårt gömd under täcket.

Jag sov några timmar i alla fall.
Klarade mig ifrån bett.

Tills natten därpå.
Och nu kliar det fortfarande.
Minst fyra stycken.

Trodde det skulle bli festande grannar som störde min nattsömn inatt, men nu är det tyst. Att de stack är betydligt mer trevligt än att myggan gjorde det. Jag tror det blir fler myggbett inatt. Bara jag får sova så...

Kommentarer
Postat av: Kotteby

Finns inget värre än att mitt i natten höra ett bzzzzz-ljud vid örat. I ren ilska tänder man lampan med mördarinstinkt i blicken. Men då är den puts väck??



När man senare släckt lampan igen för att sova, hör man det förbannade bzzzz-ljudet vid örat igen. Vad har en mygga för nytta i vårt ekosystem egentligen? Kan man utrota arten?

2008-07-12 @ 07:37:09
URL: http://kotteby.blogg.se/
Postat av: hamburgskan

hörredu feueranfänger..du får fixa såna där myggjagare.

2008-07-12 @ 12:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0