Ragg på Gothia Cup.

Ett norskt flicklag och ett engelskt pojklag åkte samma spårvagn som mig igår.
De var väl runt 14 år gamla allihop, och oerhört rättframma och direkta.
En pratglad tjej med leende, kisande ögon var den som pratade mest med pojkarna.
Hon pekar på en annan tjej som sitter en bit bort i vagnen.

- She likes you.
Varken pojken eller flickan hör.
- She likes you. Visst liker du honom?
- Jo.
- She likes you. Do you like her?

Han tittar på henne.
- She's allright... but we prefer you.

Jag har svårt att föreställa mig att någon i min ålder skulle säga så.

Däremot kan jag inte bestämma mig för om det är bra eller dåligt.



När jag går av spårvagnen står det ett gäng unga killar vid en bil.
Strax bakom mig går ett fyllo som börjar prata med killarna.
De känner inte varandra,  men killarna svarar med skämtsamt tonläge.

- Jag tar din bil imorgon. Jag ska åka till Heden och ragga.
- Jaså du ska ragga på tjejer?
- Javisst serru, jag har varit där hela dan idag.


Han var gammal.
Gothia Cup:arna är unga.
För unga. Alldeles för unga.
Usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0