Hoppas att ni har förstått?

I min egen förvirrade värld förstår jag mig själv. Oftast.
Tydligen gäller det inte alltid min omvärld.
Antagligen är det i bloggen pga att man missat tidigare saker.
Alltså följer några förklaringar.

Jag sjunger i kör och har gått med i styret, där jag är sekreterare.
Idag fick jag en genomgång av föregående sekreterare.
Jag fick även överta den (tydligen) berömda, rosa sekreterarpärmen.
Skaparen (förr-förr-förra sekreteraren) hade tydligen en vision:
Att det i pärmen skulle finnas ett fotoarkiv på alla sekreterare.
Iklädda högklackat, skjorta, kort-kort kjol och posera på ett skrivbord.
Det har inte skapats än, och det är inget jag kommer göra heller.

Förra gången för två veckor sedan när jag var på Lotta på Liseberg för att sjunga allsång så regnade det hela timmen, vilket gjorde att Liseberg tjänade en hacka på att sälja sina blå regnponchos. Lotta (Engberg) kommenterade publiken och tyckte det såg ut som blå kondomer. Idag var vädret bättre. Solen sken och öppningstexten stämde bättre: "Nu är det äntligen sommar, sommar på Liseberg." Det hade tydligen en del göteborgare snappat upp, vilket gav ett publikrekord på 14 000 som var där. Det blev en del "iiiiiih" idag också för Brolles skull, men inte lika mycket som E.M.D. fick. Hur lyckas jag?


Är det något mer ni undrar över när jag ändå håller på?
Blogg-frågestunder verkar ju vara populärt, haha.

Kommentarer
Postat av: Hamburg

oki nu fattar jag lite mer. varför inte börja med the basics ålder, civilstånd, yrke etc etc

2008-07-23 @ 09:49:52
Postat av: Anna / Annchen

Anna, fyller 27 i höst, singel, jobbar på ICA och pluggar på lärarprogrammet, född i Sthlm, även bott i Brighton, Uppsala och Innsbruck, sen tre år tillbaka bor jag i Göteborg, sen december i en etta på Hisingen. I Sthlm finns två bröder som är två år yngre än mig (och två-äggs-tvillingar) samt mina föräldrar, fram till imorgon då de stoppar en bil full med grejer och kommer hit.



Känns det bättre nu? :)

2008-07-23 @ 15:57:36
URL: http://naktergalning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0